Arctic Coast Way I. – poloostrov Vatnsnes

Arctic Coast Way začíná odbočkou z Ring Road na poloostrov Vatnsnes. Celý polostrov se dá objet po nezpevněné cestě dlouhé asi 80 km, druhou možností jsou dvě odbočky z Ring Road na obou stranách poloostrova. Podél celého pobřeží jsou zajímavé skály, ta nejzajímavější místa jsou ale poměrně blízko odbočkám z Ring Road.

Trasa na mapy.cz

Hvammstangi

Tuleni v Hvammstangi

Jen 6 km od Ring Road je vesnička Hvammstangi. Turisty zde láká především místní kolonie tuleňů. V pozorovatelnách najdete kromě úkrytu před větrem také dalekohledy. Když si užijete tuleně dostatečně, pokračujte dále po silnici kolem poloostrova nebo se vraťte na Ring Road.

Hvítserkur

Hvítserkur je zajímavý skalní útvar ležící na černém písečném pobřeží vzdálený 25 km z Ring Road. Podle legendy se jedná o trola zkamenělého kvůli východu slunce těsně před tím, než by zboural křesťanský klášter.

Borgarvirki

Borgarvirki je zřícenina historické pevnosti možná už z vikingských dob. Pokud vystoupáte až na vrchol, otevře se vám pěkný výhled.

Kolugljúfur

Kolugljúfur je nádherný kaňon s několika vodopády. Neleží přímo na Arctic Coast Way, ale šest kilometrů od Ring Road směrem do vnitrozemí.